-

hrabiaeryk : Zawodowy kotrrewolucjonista, który prowadzi kulturową partyzantke na ruinach cywilizacji.

Ruch Żółtych Kamizelek w Irlandii

Idea oburzonych obywateli, którzy nie godzą się na pogarszające się warunki życia wynikające z błędnej polityki rządu dotarła do Irlandii.

Ruch Żółtych Kamizelek oficjalnie zapowiedział, ze pierwsza manifestacja została zaplanowana na 15/12/2018 (sobota) o 15:00. Zbiórka pod Custom House Quay w Dublinie.

Obecny rząd mniejszościowy zasłania się statystykami i twierdzi że wszystko idzie w jak najlepszym kierunku, pomimo tego, iż koszty życia zwiększają się w szybszym tempie niż zarobki.

Czy Ruch Żółtych Kamizelek w Irlandii będzie ruchem społecznym, który wymusi na rządzie radykalną zmianę w jego polityce, czy też skończy się na jednej manifestacji, okaże się już niebawem.



tagi: ciekawostki  polityka  europa  irlandia 

hrabiaeryk
13 grudnia 2018 22:47
40     2020    2 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

maria-ciszewska @hrabiaeryk
14 grudnia 2018 06:47

Teraz już nie ma wątpliwości, że jeden osrodek steruje tymi kamizelkami.

zaloguj się by móc komentować

chlor @maria-ciszewska 14 grudnia 2018 06:47
14 grudnia 2018 09:04

Chyba tak, bo widać tą samą rękę fachowców. Choćby nadawanie kolorów rewolucjom i majdanom.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @hrabiaeryk
14 grudnia 2018 09:37

Czekam na ruch płaskich, czarnych beretów z antenką

zaloguj się by móc komentować


atelin @hrabiaeryk
14 grudnia 2018 09:58

Idzie wojna, City nie odpuści, ale "Chincyki trzymają się mocno".

zaloguj się by móc komentować

Paris @maria-ciszewska 14 grudnia 2018 06:47
14 grudnia 2018 11:13

Tak...

... i jeden "filantrop"... Soros  !!!

zaloguj się by móc komentować

smieciu @hrabiaeryk
14 grudnia 2018 11:43

A ja wam powiem że jesteście trochę śmieszni. A nawet więcej. Gdy czytam jak to ten ruch jest sterowany to mam wrażenie że System osiągnał to co zamierzał: nikt już się nie będzie ruszać, w nic wierzyć bo przecież wszystko jest sterowane.

Tylko co z tego? Co komuś przeszkadza zaprotestować przeciwko podwyżkom? Zebrać się w kupie innych ludzi. Poznać innych ludzi. Pogadać, znaleźć innych podobnych. Może będzie okazja zebrać się w autentycznym grodzie ludzi takich co im się chce.

Przecież dopóki takich Ruch nie ma nad sobą jakiejś partii, ugrupowania, którą promuje to co wam przeszkadza? Ok. W pewnym momencie mogą się zawsze pojawić jakieś Wałęsy czy Borusewicze ale póki co Macron twierdzi że Ruch go nie interesuje bo nie ma tam z kim rozmawiać.

Wiecie co jest też zabawne? Że zdarzyło mi się już przeczytać że „Ruch Coryllusa” też jest sterowany. No bo jak jeden człowiek może pisać praktycznie codziennie jakiś tekst. Pisać książki. I jeszcze organizować to wszystko? Pewnie lansuje te swoje teorie by wybielić Żydów i Rusków...

Jedno co jest pewne to że jeśli pojawiłby się teraz znów Jezus Chrystus ze swoją paczką apostołów to nieuchronnie dostałby łatkę agenta i sterowanego religijnego oszołoma dla ludu. I wszyscy by się z tym zgodzili. Zwłaszcza tutaj :)

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @gabriel-maciejewski 14 grudnia 2018 09:37
14 grudnia 2018 12:56

Bereciki nie przejdą. Nie każdej dziewczynie jest do twarzy w berecie. Kamizelka jest jednak dalej od twarzy.

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @smieciu 14 grudnia 2018 11:43
14 grudnia 2018 13:57

Ponad 10 lat temu, gdy media społecznościowe nie były jeszcze takie popularne, dzieci moich znajomych w NYC uczestniczyły co jakiś czas w zbiórkach w różnych częściach miasta, organizowanych przez "znajomych z Facebooka". Na tych zbiórkach nic się nie działo. Wszyscy przychodzili (a były to duże grupy młodych) i wspólnie słuchali muzyki (tzn. każdy poprzez słuchawki na uszach, a czego mieli słuchać również dowiadywali się przez Facebook).  Już wtedy nie mieliśmy wątpliwości, że są to testy, sprawdzające jak można dużą grupę ludzi zorganizować do wspólnego działania. 

A potem zaczęła się "Arabska Wiosna" i "Rewolucja Jaśminowa", również sterowane poprzez Facebook. 

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @smieciu 14 grudnia 2018 11:43
14 grudnia 2018 14:31

a co z tego ruszania wychodzi? jakie wartości i jak skuteczność? w 1976 też w Radomiu ludzie wyszli na ulice, ot podzielić się wartościami pogadać? błędnie oceniasz istotę tego miejsca, kto nie skacze ten jest ....? to tak ma wyglądać? a po prawdzie to ci ludzie chcą? dotychczasowych cen paliwa? tylko tyle chcą?

zaloguj się by móc komentować

smieciu @qwerty 14 grudnia 2018 14:31
14 grudnia 2018 14:43

Ale jak sobie wyobrażacie jakiekolwiek zmiany bez wywierania presji?

Według mnie te kamizelki to dobra okazja by się zaznajomić z taką formą protestu. Najtrudniej jest zacząć. Ale gdy się tam pojawisz i zobaczysz że istnieje szansa na organizację to czemu po prostu nie spróbować. Spróbować w zorganizowany sposób. Przyjechać z własną grupą. Wyznaczyć człowieka, który ma się dostać do centrum i który ma wywęszyć na ile to centrum jest autentyczne. Przecież większość tych ludzi jest autentyczna. Problem polega zwykle na tym całym zarządzie. Ale przecież takich grup jak twoja może być więcej. Czemu nie mielibyście nawiązać kontaktu itd?

Czym się właściwie przejmować? Przecież jeśli wy/my nie wyjdziemy do Systemu to on i tak do nas przyjdzie. To i tak się stanie. I tak dobierze się do dupy. I tak się nie ukryjesz itd. Na co czekać?

Chyba tylko na boską interwencję. Ale nawet wtedy może okazać się że ci co czegoś próbowali będą mieć przewagę.

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @smieciu 14 grudnia 2018 14:43
14 grudnia 2018 14:52

Mogę napisać za siebie. To miejsce turaj służy nauce. Jest rozwijane by uczestnicy mogli zdobyć potrzebne zasoby wiedzy,  tej której szkoła na żadnym poziomie kształcenia nie daje. 

Potem logiczna analiza zebranej wiedzy. 

Stąd ja osobiście kładę nacisk na potrzebę porządnej nauki matematyki. 

Prof Tryjanowski w zawieszonym tu ostatnio wywiadzie na samym początku mówi  o matematyce !:)

Z kolei Marek Budzisz w dzisiejszym wykładzie mówi np o analizowaniu traktatów pokojowych. ,itd...

.

Nie mamy ochoty być mięsem armatnim.

.

 

zaloguj się by móc komentować

Maryla-Sztajer @smieciu 14 grudnia 2018 14:43
14 grudnia 2018 14:54

Aha...system chce nam odebrać rozumne spojrzenie.

I my owszem wychodzimy  PRZECIWKO temu zamyslowi.

.

Moja Babcia mówiła  : kto nie ma w głowie,  ma w nogach.

:)

 

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @smieciu 14 grudnia 2018 14:43
14 grudnia 2018 15:15

No więc wrócę do Arabskiej Wiosny. Czy życie przeciętnego obywatela się poprawiło czy pogorszyło po tej "wiośnie"?

Podobnie na Ukrainie, czy w wyniku majdanu życie zwykłego obywatela się poprawiło?

zaloguj się by móc komentować

Draniu @qwerty 14 grudnia 2018 14:31
14 grudnia 2018 15:24

Otóż to . Cena barylki spada, dzis ona wynosi około 58 $ w Europie ,a w USA 52 $ . Kamizelki buntują sie  przeciwko  podwyzce cen, gdy tymczasem aktualna cena benzyny i diesela jest wysrubowana na makas. Mozna stawiać swobodnie hipotezy, ze miedzy innymi walka jest o podwyzki, a cena i tak pozostanie taka jak jest ,czyli zawyżona.:) 

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @smieciu 14 grudnia 2018 14:43
14 grudnia 2018 15:27

Był taki tekst coryllys'a kiedyś "czym się różni królowa elżbieta od lenina" tak sobie wyobrażamy wywieranie presji. Jeśli Twoja wyobraźnia się kończy na masowych powstaniach ludowych, to stajesz się na własnie życzenie nawozem historii.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @smieciu 14 grudnia 2018 14:43
14 grudnia 2018 15:32

A czemu piszesz w liczbie mnogiej ? Jak jesteś taki ciekawy , to sam jedź i zasiegnij informacji. Sam zainwestuj swoj czas ,pieniadze itp. itd. Czemu tego nie zrobisz? A tak na mrginesie , cos cienka jest ta Twoja argumentacja. Zawsze powtarzam matmy nie trzeba kochać, wystarczy ja polubić i wszystko staje sie prostrze. 

zaloguj się by móc komentować

bendix @parasolnikov 14 grudnia 2018 15:27
14 grudnia 2018 16:01

Przypomnij mi proszę jak bez wchodzenia w użytkownika dostać się do tego co się komentowało?

zaloguj się by móc komentować

parasolnikov @bendix 14 grudnia 2018 16:01
14 grudnia 2018 16:20

No chyba jednak trzeba wejść w użytkownika, nic innego mi teraz nie przychodzi do głowy.

zaloguj się by móc komentować

bendix @parasolnikov 14 grudnia 2018 16:20
14 grudnia 2018 16:35

Coś mi kiedyś napisałeś że trzeba w coś kliknąć. Albo mi się przyśniło. Ale wydaje mi się że mówiłem Ci że to upierdliwe przewijać strony z użytkownikami żeby w niego kliknąć. Dobrze pamiętam? A jeśli źle to czy mógłbyś dodać przycisk w panelu który przynajmniej spowoduje wejscie w menu - tego jak już siebie znajdę i tam wejdę. Żebym nie musiał szukać siebie na liście (na szczęście jestem na b i to tylko druga strona :-) )

zaloguj się by móc komentować

smieciu @DrzewoPitagorasa 14 grudnia 2018 15:15
14 grudnia 2018 17:02

Państwa arabskie i Ukraina to nie są normalne państwa. A poza tym jaki związek. Uważacie że jeśli Francuzi nie będą protestować to będą mieć lepiej? Będą mieć niższe ceny? Farncuzi wyszli na ulice bo jest im dobrze i dają się komuś wpuscić w maliny? Komu? Temu co obali szlachetny rząd Macrona?

Przypomnę może jeszcze swój tekst, którym tutaj zadebiutowałem. Managment of Expectations. Plan raczej nie polega na tym żeby Francuzom czy Niemcom było dobrze. Przyszła kolej na przykręcenie im śruby i jest to robione. A ja czekam na wyjaśnienia dlaczego żółte kamizelki mają w tym pomóc?

Z mojej strony jeszcze raz powtórzę: jest to świetna okazja by poczuć tą siłę tłumu. By zobaczyć że są inni ludzie myślący podobnie. Że jest ich dużo. Jeśli każdy będzie olewać takie zdarzenia to myślenie będzie odwrotne: nikogo to nie obchodzi, nikt nie ma ochoty na żaden bunt, po co robić cokolwiek, organizować się.

Spójrzcie na to właśnie miejsce. Szkołę nawigatorów. Ile takich czystych odsłon nie spowodowanych komentowaniem mają tutejsze wpisy. 500? Co to jest? Co to ma zmienić? Moim zdaniem jeśli jest okazja by stworzyć większą grupę, nawiązać kontakty wśród jakoś zaangażowanych ludzi to trzeba korzystać. Zwłaszcza w przypadku takiej akcji jak kamizelki. Do których oficjalnie (z tego co kojarzę) nikt się podpiął a zatem w jakiś sposób SĄ ruchem oddolnym. Są walką o te proste wyznaczone cele: likwidację podwyżek. Jeśli te cele zostaną zrealizowane to w czym problem? Jeśli przy okazji ludzie zobaczą że można coś zdziałać to w czym problem?

Oczywiście. Ktoś może to próbować potem zagarnąć, wyprowadzić ludzi na ulice w innym celu. Ale to dopiero potem. Dopiero potem może się okazać czy ludzie się nabiorą czy nie na jakieś ugrupowanie, nowego podstawionego przywódcę ludu. Może się okazać że się nie nabiorą. Że dzięki temu że są tam w grupie mogli wymiać swoje informacje, poglądy takie jak te właśnie. By się nie nabierać. By może tworzyć jakieś struktury na niższych szczeblach.

To naprawdę prawie nic nie kosztuje ani nie widać powodu by miało być jakimś błędem.

Niech ktoś tu dla odmiany napisze konkretnie jaki widzi negatywny scenariusz w przypadku ruchu tych kamizelek. Kto i jak miałby go wykorzystać. Konkretnie. W bogatej europejskiej Francji. W przypadku ruchu, który podobno przede wszyskim łączy białych Francuzów.

 

 

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @bendix 14 grudnia 2018 16:35
14 grudnia 2018 17:55

Wystarczy kliknąć użytkownika przy którymkolwiek komentarzu.

zaloguj się by móc komentować

bendix @maria-ciszewska 14 grudnia 2018 17:55
14 grudnia 2018 18:09

Bardzo Pani dziękuję. O to mi chodziło :-)

zaloguj się by móc komentować

bendix @maria-ciszewska 14 grudnia 2018 17:55
14 grudnia 2018 18:17

Parasol mi o tym pisał tylko oczywiście ZaPoMiaŁem :-)

Pan Niemiec się odzywa. Inni mówią na to peselówa ;-)

zaloguj się by móc komentować

Paris @DrzewoPitagorasa 14 grudnia 2018 13:57
14 grudnia 2018 18:51

I we Francji tak to wlasnie wyglada...

... to jest sterowane... byl juz zreszta o tym duzy reportaz telewizyjny ze 2 tygodnie temu we francuskim telewizorze.  Zreszta ci "protestujacy" to w glownej mierze mlodzi ludzie... no i widoczny brak wsrod nich ciapatych, czarnych i zoltych  !!!

zaloguj się by móc komentować

qwerty @smieciu 14 grudnia 2018 17:02
14 grudnia 2018 19:02

wyprowadzanie na ulice nie może byc celem samym w sobie; a co te kamizelki chca zmienic i jak? oraz czy wybijanie szyb w sklepach i palenie opon to protest? a jeśłi ak to przeciwko czemu? a może lepiej i taniej by było gdyby na znak protestu jak WSumliński sobie żyły podcinały te kamizelki, zadzwiniwszy wcześniej do znajomej redakcji? jaki efekt!!! portal SN powoli i coraz skuteczniej zmienia myślenie i wyposaża w wiedzę z różnych dyscyplin, a to czy odslon jest 100/500/5000/... nie ma znaczenia dla wartości na portalu; tv oglądaja miliony ludzi i co z tego wynika? ano nic!!! - tłum pobiega godzinę dwie i co dalej? jakie cele i jakie narzędzia do ich realizacji? pokrzykiwania tylko śmiech wywołują;- a kto po tym 'makaronie' lider tłumu? protest? i po proteście. Chcesz organizować grupy do walki z przykręcaniem śruby? a jak ta śruba wygląda w praktyce? i gdzie klucze do odkręcania? Ludzi podobnie myślacych znajdziesz nie na ulicy, tylko myślących o czym?

zaloguj się by móc komentować

Paris @qwerty 14 grudnia 2018 19:02
14 grudnia 2018 19:22

Juz jest po tym  KURIOZALNYM  protescie  USTAWCE  !!!

Masz racje,  portal SN zmienia skutecznie myslenie Polakow, wyposaza w nieprawdopodobna wiedze z roznych dziedzin -  to jest  REWOLUCJA  UMYSLOWA...

... i tego nam i milionom Polakow potrzeba... wiedzy, prawdy, samodzielnego myslenia i wyciagania logicznych wnioskow  !!!

Na barykady to  TYLKO  I-DIO-CI  !!! 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Paris 14 grudnia 2018 19:22
14 grudnia 2018 19:49

i tak dochodzimy do samoksztalcenia i popatrywania na doświadczenia innych, co nam pozwala lepiej rozumieć otaczająca rzeczywistość, i to jest właśnie to dobro, ktore się przydaje, no i za glupków nie robimy

zaloguj się by móc komentować

Draniu @qwerty 14 grudnia 2018 19:02
14 grudnia 2018 21:15

Ta regularnosc zamieszek we Francji , rozwniez zastanawia. Towarzystwo spotyka sie jedynie w weekendy. To chyba taka rozrywka w dni wolne od pracy. Ot takie weekendowe bohaterstwo. :)

zaloguj się by móc komentować

Krzysztof5 @Paris 14 grudnia 2018 19:22
14 grudnia 2018 21:25

image.png

Ne me quitte pas... Ne me quitte pas Je t'inventerai Des mots insensés Que tu comprendras...

Co się wykłada:

Nie opuszczaj mnie Ja wymyślę ci słowa Których sens pojmiesz tylko ty... Nie opuszczaj mnie Nie opuszczaj mnie

zaloguj się by móc komentować


Krzysztof5 @qwerty 14 grudnia 2018 19:02
14 grudnia 2018 21:34

 i gdzie klucze do odkręcania? Ludzi podobnie myślacych znajdziesz nie na ulicy, tylko myślących o czym?

https://twitter.com/SylwiaUcja/status/1069664878409990145

zaloguj się by móc komentować

Paris @Krzysztof5 14 grudnia 2018 21:25
14 grudnia 2018 21:56

Tak...

... ladna piosenka.

zaloguj się by móc komentować


saturn-9 @Krzysztof5 14 grudnia 2018 21:28
14 grudnia 2018 22:45

Koncert? No to proszę i ten hit z przed kilku lat posłuchać

Charlotte Aznavour - La Quenelle

https://www.youtube.com/watch?v=qXnFzeKy98A

zaloguj się by móc komentować

Caine @hrabiaeryk
15 grudnia 2018 11:55

Znajomi Francuzi odżegnują się od reportaży w mediach publicznych i generalnie sympatyzują z ruchem.

zaloguj się by móc komentować

bendix @Caine 15 grudnia 2018 11:55
15 grudnia 2018 12:08

Nie ma podlejszej nacji nad francuzików.

zaloguj się by móc komentować

bendix @Caine 15 grudnia 2018 11:55
15 grudnia 2018 12:09

Stracili okazję żeby siedzieć cicho.

zaloguj się by móc komentować


olo @smieciu 14 grudnia 2018 11:43
15 grudnia 2018 15:10

pamietam jak  koniu wyszedl poza akwarium i zwariowal, tak normalnie przyjaciol przez szybe nie poznawal

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować